Etikettarkiv: Öfre Ateljén
Inför julen ett litet recept på julkortsjulgranar
Hejsan mitt i natten! Det är bara jag som smyger runt. Här kommer nu receptet på julkortsgranar som jag lovat. Det är kanske fler än jag som sitter uppe om julmyser. Kanske någon som vill måla julkort i sista … Fortsätt läsa
Julsalong kl.12 – 16
Snöigt och kallt utomhus … men här inne i på Öfre Ateljén är det varmt och mysigt. Ljusen brinner och vi bjuder på glögg till frusna själar.
Julsalong på Öfre Ateljén 16 December
Välkommen på Julsalong! Välkommen in till en värmande Julsalong! Ingemar Nyström och Gunvor Kuha i en finstämd utställning inför julen.
Akvarellkurs i julklapp!
Önskar du dig en akvarellkurs i julklapp? Jag ser, nu när jag planerar våren, att det kan bli trångt i vissa grupper under vårterminen. För att vara säker på din plats kan du ju boka dina tider redan nu. Men … Fortsätt läsa
Julpyssel och måleri!
Helgen gick fort! Vi målade julkort – den ena efter den andra. Nu fortsätter vi med jultema. Julens symboler. Röda äpplen. Vita snöbollar. Julgranskulor som glittrar i granen. Målar till utställningen. Torsdag fm börjar vi hänga upp våra akvareller. Det … Fortsätt läsa
Torsdagstrubbel.
Torsdag är en speciell dag. Händer det någonting så händer det då. Igår kväll trodde att datorn hade dött, igen, men min Maria trollade. Hann tänka massor av katastroftankar innan…men…tänk en sådan tur jag har som kan få hjälp av … Fortsätt läsa
Skyltsöndag på Öfre Ateljén
Äntligen! Efter ett år! Nu är skylten utanför ateljén uppsatt. Tack Tony, Agneta, Mikael, Cecilia, Kristian och alla som har tyckt och tänkt och hjälpt till med skylten. Det tog lång tid att få tillstånd och få det att fungera. … Fortsätt läsa

